niedziela, 30 grudnia 2012

Na Zdrowie: Joga w ciąży z Brendą Strong

Dziś ostatni post w tym roku z cyklu "Na Zdrowie". Wiele z Was czekało na niego, bo obiecałam. I obietnicy dotrzymuję.

Joga w ciąży. Temat modny. Wiele celebrytek chwali się w czasopismach jakie to zbawienne skutki przyniosła joga podczas ich ciąży. Wierzyć? Nie wierzyć? Spróbować warto.

Nie polecam samodzielnej praktyki, jeśli wcześniej nie miałaś do czynienia z jogą. Lepiej stawiać pierwsze kroki pod okiem instruktora (niezależnie czy jesteś w ciąży czy nie).

Jeśli jednak ćwiczyłaś jogę już wcześniej, a stan zdrowia ci na to pozwala, nic nie stoi na  przeszkodzie, by kontynuować ćwiczenia.

Co daje praktyka jogi w okresie ciąży?

- Szybki powrót do formy po porodzie, poprzez zachowanie masy mięśniowej przez cały okres aktywności fizycznej.

- Łatwiejszy poród. Zwiększona siła i lepsza kondycja wzmacniają mięśnie krocza, macicy i sprzyjają wzrostowi łożyska, które reguluje skurcze i ułatwia poród*.

- Równowagę hormonalną.

- Zmniejszenie bólu pleców. Wiele pozycji w jodze wspiera właśnie odcinki dolnej partii kręgosłupa i wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe, co ułatwia dźwignie naszego "ciężaru". 

Jeśli jesteście zainteresowane tym, jak wygląda joga w ciąży w praktyce polecam wszelkie publikacje internetowe z Brendą Strong. Jest ona moim guru jeśli chodzi o jogę hormonalną. Ćwiczenia z nią są przyjemne i skuteczne :)

A oto kilka przykładów:






 
*Źródło

3 komentarze:

  1. szkoda ze wczesniej sie nie natknelam na ta pania:)) przydatny post:)

    Najlepsze życzenia na przyszły rok:)

    OdpowiedzUsuń