niedziela, 30 września 2012

Na Zdrowie: Dynia wg Pięciu Przemian

Dziś podzielę się z Wami przepisem na super zdrową zupę dyniową. Nie jest to mój przepis, ale wielokrotnie przeze mnie stosowany. Zaczerpnęłam go z książki "Gotowanie wg Pięciu Przemian" B.Tamelie i B.Trebuth.

Lekka zupa z dyni

Składniki:

dynia (z)
pieprz (m)
gałka muszkatołowa (m)
sól (w)
sok pomarańczowy (d)
pietruszka (d)
słodka papryka (o)
nasiona słonecznika (z)


Przygotowanie:

(o) do gorącej wody
(z) wrzucić nieobrane kawałki dyni, gotować, aż dynia będzie miękka, następnie obrać i przetrzeć
(m) przyprawić mielonym pieprzem i odrobiną gałki muszkatołowej
(w) i szczyptą soli
(d) dodać soku pomarańczowego ( ja dodaję sok wyciśnięty z dwóch małych pomarańczy) i dorzucić pietruszkę
(o) przyprawić słodką papryką i wymieszać
(z)  przed podaniem posypać prażonymi ziarnami słonecznika



Prosta zupa gotowa.

Zupa ma działanie rozgrzewające i odżywcze. Harmonizuje centrum organizmu.
Zaleca się spożywać tę zupę z dyni przy anemii, problemach z trawieniem, dolegliwościach żołądkowych i astmie.

Idealna dla dzieci chorych na odrę lub koklusz oraz przy kaszlu. Więc na jesienną porę jak znalazł. Smacznego!

Legenda:
(d) przemiana Drzewa
(o) przemiana Ognia
(z) przemiana Ziemi
(m) przemiana Metalu
(w) przemiana Wody

A jeśli ktoś chce sobie przypomnieć (lub dowiedzieć się) o co chodzi z Przemianami to zapraszam TU.

4 komentarze:

  1. O dyniowe zupki lubimy bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis wyglada smakowicie! Pomarancza, dynia i papryka- to musi byc pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zdobyłam dynię i zastanawiałam się co z niej zrobić :) Twój przepis spadł mi z nieba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis wydaje się być bardzo prosty a dla mnie to ważne ;) I do tego zupka wydaje się pyszna i zdrowa!

    OdpowiedzUsuń